• Aktualności
  • 2016-07-18 07:53:11 r.

System obsługi pacjentów

W krośnieńskim szpitalu w ostatnich latach wprowadzono rozwiązania mające m.in. usprawnić rejestrację i obsługę pacjentów do poradni specjalistycznych oraz punktu pobierania materiałów do badań.

W pierwszym etapie, w 2013 roku, zainstalowano na wszystkich poradniach wyświetlacze elektroniczne pozwalające na przyjmowanie pacjentów tzw. systemem kolejkowym. W kolejnych latach, w holu głównym Szpitala oraz przy poradniach zainstalowano duże wyświetlacze LED, za pomocą których przekazywane są bieżące informacje nt. pracy w poradniach specjalistycznych. Na terenie Szpitala zamontowano również automaty, których zadaniem jest usprawnienie pracy w poradniach specjalistycznych, skrócenie czasu oczekiwania w danym dniu na przyjęcie do lekarza, bądź do punktu pobierania materiałów do badań.

Jeden z automatów znajduje się w holu wejścia głównego, drugi zaś na poziomie poradni specjalistycznych oraz kolejny - w punkcie pobierania materiałów do badań. Pacjent, po uprzednim zarejestrowaniu się do lekarza (Internet, telefon, osobiście), ma możliwość wydrukowania sobie w dniu wizyty, biletu z numerem kolejności przyjęcia do poradni specjalistycznej. Następnie czeka na wyświetlenie jego numeru przez daną poradnię specjalistyczną. Podobnie działa automat przy punkcie pobierania materiałów do badań. Przy jego użyciu należy wydrukować sobie numer kolejności (bez uprzedniego rejestrowania) i wraz ze skierowaniem poczekać na wywołanie numeru.

W ramach usprawnienia obsługi pacjenta utworzono również stanowisko informacyjne w holu głównym Szpitala. W tym punkcie można dokonać m.in. autoryzacji konta pacjenta do potrzeb e-rejestracji lub zarejestrować się do poradni specjalistycznych na kolejny termin. W ramach dalszej informatyzacji Szpitala, zakupiono 35 komputerów oraz wyposażenie stanowisk pracy lekarzy w poradniach, którzy w przyszłości będą prowadzić dokumentację medyczną w postaci elektronicznej.